Noble ! <3

Noble är min 'lilla' ängel .

Du är så saknad.
När jag fick reda på att du flyttat till lilla lilla Karl-Gustav så visste jag inte vem du va, men när jag såg dig, jag smälte.

Din ägare sa då att du kunde hoppa till & busa lite till en början & lite i galoppen, men allt gick som bäst !

Första gången jag satte upp på dig, jag kände kärleken till dig direkt.

Första rundan var en två timmars runda upp i skogen, jag minns det så väl!
Jag kunde inte annat än le, allt var så perfekt, allt va så bäst.

När jag cyklade från stallet ville jag inte annat än tillbaka, jag ville du skulle bli min.

Jag fortsatte cykla till stallet för att rida dig med Beccis, allt va så bra!

Men nu i vintras/höstas slutade jag rida dig en period, du blev lite dålig & ville inte äta, det mesta blev fel, du tappade musklerna å kraften att orka ha någon på ryggen.

När du började äta igen efter tandläkarbesöket så fick du äta upp dig lite, efter någon månad sa ägaren att jag äntligen skulle få rida en liten sväng på dig, jag var nog lyckligast i världen!

Ja, du var klen men det måste ju börja någonstans, så vi gick ner & badade några gånger, muskler muskler muskler :D
Vi kunde börja rida ut lite & hitta nya roliga, mysiga vägar i skogen.
Började lite senare hoppa massa små hinder när vi kände att du skulle klara av det, allt blev bara bättre & bättre.

Du har ALLTID varit en positiv & framåt häst vad jag vet, & jag bara älskar det



Noble är alltså en häst som jag rider & tar hand om några dagar i veckan & är 13 år & lever livet!


Noble !





Detta är bara 'lite' info om henne eftersom att det önskades för 'ett tag sen'.
Men ja, nu kom den lite efterlängtade texten, heheh, hoppas det säger något om henne.

Kanske kommer lite bilder på henne här på bloggen snart(om några dagar).


puss

// peerniillla, (h

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nobel värkar ju helt underbar<3

2011-08-08 @ 23:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0